Akce -5000 Kč obrázekAkce -5000 Kč obrázek
Afikim x Royal obrázekAfikim x Royal obrázek

Předsezónní servisní prohlídka


Chcete být připraveni na sezónu? Teď je ideální chvíle využít naší nabídku předsezónní servisní prohlídky, která prověří Váš stroj a připraví ho na sezónu.


Volejte na +420 737 814 199

Nebo nám zanechte nám své telefonní číslo my se Vám ozveme

Správa os. údajů dle GDPR
Zavoláme
Vám

Zanechte nám Vaše telefonní číslo
a my se vám ozveme

Doprava zdarma obrázek
Tříkolové skútry obrázek
Vyber si obrázek

Sleva 5000 Kč na vybrané produkty


Zanechejte nám Vaše číslo s získejte bezkonkurenční slevu na vybrané produkty.

Moderní elektrický invalidní vozík Handicare Puma 20

Všestranný moderní elektrický invalidní vozík Handicare Puma 20 je dalším modelem z naší nabídky, který je vhodný i na delší cesty, nabízí vysoký komfort a dokáže si poradit s různými typy nerovností. Rozhodně stojí za pozornost. Natočili jsme pár videí, které vám ho lépe představí. Naleznete je v tomto článku.
Moderní elektrický invalidní vozík Handicare Puma 20 foto

Impozantní elektrický vozík pro invalidy s moderními funkcemi, praktickými rozměry a elegantním vzhledem, takto bychom mohli popsat Pumu 20, elektrický invalidní vozík od renomovaného výrobce Handicare. V tomto článku vám ho popíšeme a přiblížíme, abyste přesně věděli, co od něj můžete očekávat.

V první části článku se budeme věnovat ovládání vozíku, ve druhé části schopnostem polohování a ve třetí části se budeme zabývat jeho jízdními vlastnostmi a testovací jízdě. Pojďme tedy rovnou přejít k části první. 



1. Ovládání a polohování elektrického invalidního vozíku

Přesto, že nabízí řadu různých „vylepšováků“, moderních funkcí a možností, jak zvýšit uživateli komfort, jeho ovládání zůstává naprosto jednoduché. Ve své podstatě si člověk vystačí s několika málo tlačítky a joystickem. Ovládací panel je samozřejmě oproti starším modelům (Handicare Puma YeS a Handicare Puma Beatle) modernizovaný a má displej. Celý ovládací panel je možné po domluvě s obchodníkem umístit na tu stranu vozíku, respektive pod tu ruku, kde ho uživatel potřebuje. Někteří lidé mohou mít pohyblivou jen jednu ruku nebo jsou prostě leváci či praváci a tak se jim vozík přizpůsobí na míru. Jak vypadá ovládací panel si můžeme prohlédnout zde:


Elektrický invalidní vozík Handicare Puma 20 má moderní a přehledný ovládací panel


K čemu jsou jednotlivá tlačítka? 

  • Tlačítko v přední části panelu slouží pro zapínání a vypínání vozíku.
  • V řadě za ním následuje z leva tlačítko pro výstražné osvětlení (včetně kontrolky), klakson a potkávací světla (opět včetně kontrolky).
  • Tlačítko „Mode“ pod displejem slouží k přepínání mezi módem jízdy a módem polohování.
  • V poslední řadě vidíme šipky do stran, které slouží k ovládání blinkrů. U každého z tlačítek blinkrů je kontrolka, pomocí které si uživatel může ověřit, že jsou směrová světla aktivována.  
  • Dvě tlačítka umístěná mezi blinkry slouží pro nastavování rychlostních stupňů jízdy.


Display

Starší modely elektrických vozíků pro invalidy měly k dispozici jen tlačítka, kontrolky a joystick. Doba jde dopředu a tak jsou tyto novější modely vybavovány praktičtějšími a přehlednějšími prvky. Např. stav baterií byl u starším modelů zobrazován pomocí kontrolek. Nyní je pro tuto informaci i pro mnohé další využíván display. Co vše z něj můžete zjistit a co vám ukáže?

  • Stav akumulátorů – kolik energie ještě zbývá.
  • Celkový nájezd – kolik kilometrů už vozík ujel.
  • Aktuální rychlost – jak rychle vozík zrovna jede.
  • Rychlostní stupeň – je to podobné jako s rychlostními stupni v autě, čím vyšší stupeň, tím vyšší rychlost. Display vám ukáže, který rychlostní stupeň máte v danou chvíli navolený.
  • Aktivovaná polohovací funkce – po přepnutí do módu polohování displej zobrazuje, kterou z polohovacích funkcí máte zvolenou.


Joystick (ovládací páčka)

Jednoduché a přitom geniální řešení, jak ovládat všechny funkce a to včetně řízení, jízdy, zatáčení, couvání ale i polohování pomocí jedné páčky a to klidně jen jedním jediným prstem. Tímto řešením je právě joystick. Ovládací páčka, kterou lze naklopit na kteroukoliv stranu kolem dokola (360 stupňů). Pojďme si probrat bod po bodu, co vše tato páčka zvládne:

  • Jízda na všechny způsoby – v módu jízdy joystickem uvedete vozík do pohybu. Když ho nakloníte dopředu, vozík se rozjede dopředu. Když ho nakloníte dozadu, vozík začne couvat. Při naklonění této páčky do strany se vozík začne otáčet na místě, což je praktické pro manévrování ve stísněnějších prostorech. Při jízdě dopředu se dá plynule zatáčet. Joystick držíte dopředu, aby vozík jel vpřed, ale přitom ho mírně tlačíte i do strany. Vše je velmi snadné, intuitivní a rychle si na tento druh ovládání zvykne skutečně každý včetně starších osob.
  • Přepínání mezi jednotlivými funkcemi – v módu polohování si pomocí páčky přepínáte (doleva a doprava) mezi jednotlivými typy polohování. Vozík může mít různé stupně výbavy. U tohoto testovaného modelu to bylo polohování sklonu sedadla a nastavení výšky sedadla. Vysvětlíme a ukážeme níže.
  • Nastavení poloh – když už si navolíte, jaký typ polohování chcete využít, stačí naklonit joystick dozadu nebo dopředu. Tím se poloha začne měnit. Joystick držíte nakloněný tak dlouho, dokud nedocílíte polohy, která vám vyhovuje. Do původní polohy se pak dostanete naklopením joysticku na opačnou stranu. Je to opravdu velmi snadné.


Na některé věci je potřeba použit ruce

Elektrické ovládání je samozřejmě velmi komfortní, ale nelze ho použít zcela na vše. Elektrický invalidní vozík může mít různé stupně výbavy a tak se může stát, že některý má danou funkci elektricky nastavitelnou a jiný zase manuálně. Může jít např. o sklon zádové opěrky nebo polohování podnoží.

Další funkce jsou vždy pouze mechanické, protože by to technologicky nešlo vyřešit jinak, nebo protože by to mohlo snižovat bezpečnost. Mechanicky se tak např. odklápějí podnože do strany, nebo se rozšiřuje prostor pro sezení.



2. Elektrický invalidní vozík a možnosti polohování

Polohování podnoží 

Pojďme rovnou přejít k věci a jednotlivé typy poloh si ukázat na fotografiích. Tou první možností je nastavení podnoží. Každá z podnoží má v horní části 2 páčky. Jedna slouží pro odklopení a odejmutí podnoží a ta druhá právě ke zdvižení nohou. Hodit se může například při delším sezení a kdykoliv si uživatel chce snížit tlak v dolních končetinách.  

Elektrický invalidní vozík Puma 20 má nastavitelné podnože


Polohování zadního náklonu sedadla

Další fotografie zachycuje náklon celého křesla dozadu. Tato polohovací funkce je skvělá pro využití při delším sezení, když si uživatel chce zvýšit pohodlí, protože umožňuje rovnoměrnější rozložení tělesné hmotnosti a výrazně odlehčuje jak zádovým svalům, tak sedacím partiím.

Tento elektrický vozík pro invalidy má také nastavitelný sklon sedadla


Výškový zdvih křesla

Následující fotografie ukazuje výškový zdvih křesla. Ten má především praktické využití. Umožňuje uživateli pohodlně dosáhnout na výše položené předměty, snadněji navázat oční kontakt při komunikaci a aktivně se zapojit do dalších každodenních činností. Tato funkce výrazně přispívá k větší samostatnosti.

Sedadlo tohoto elektrického invalidního vozíku lze zdvihnout do výšky


Kombinace všech polohovacích funkcí

Aby vozík dokázal vyhovět co nejširšímu spektru uživatelů a pomoci jim s nejrůznějšími potřebami, lze jednotlivé výše zmíněné polohovací funkce libovolně kombinovat. Můžete si tak např. naklonit celé křeslo dozadu a ještě si k tomu zvednout nohy, abyste lépe simulovali polohu lehu.

Jednotlivé polohy lze u elektrického invalidního vozíku libovolně kombinovat


Video, které vás detailně zasvětí do ovládání i polohování elektrického invalidního vozíku Puma 20

Abyste si vše mohli prohlédnout přímo v akci, připravili jsme video, v němž můžete vidět, jak se vozík ovládá i polohuje. Ukazujeme tam jak důležité ovládací prvky, tak změny poloh vozíku. Lépe si tak budeme moci představit, co vše s vozíkem lze dělat a jaké jsou maximální limity jednotlivých poloh, tedy jak moc lze křeslo zdvihnout vysoko, jak moc jde naklonit dozadu a do jaké maximální výšky vám mohou podnože zvednout nohy. Určitě si video prohlédněte. Dáte nám pak zapravdu, že je ovládání tohoto elektrického vozíku pro invalidy maximálně jednoduché.

VIDEO - OVLÁDÁNÍ A POLOHOVÁNÍ



3. Testovací jízda - elektrický invalidní vozík Handicare Puma 20 si oblíbíte  

Díky tomu, co děláme, jsme měli možnosti vyzkoušet už mnoho a mnoho elektrických invalidních vozíků. Velká spousta z nich nás ale nenadchla např. proto, že byly tak nepohodlné, že se na nich nedalo sedět delší dobu, měly krátký dojezd nebo měly menší kolečka, takže při jízdě venku nedokázali překonávat běžné překážky. Žádný z výše popsaných problémů se ale rozhodně netýká modelu Handicare Puma 20. Právě naopak. Dovolíme si tvrdit, že se konstruktérům podařilo odhalit slabé stránky konkurenčních modelů a proměnit je v přednosti, které dělají z modelu Puma 20 výjimečný vozík nejen ve své kategorii.

Naším cílem při testovací jízdě bylo vyzkoušet, co všechno nám vozík dovolí nejen na chodníku, ale i mimo něj. Zkoušeli jsme i pár věcí, u kterých je dobré dbát zvýšené opatrnosti. Vozík v každé ze situací skvěle obstál.


Poradí si s různými typy povrchů

Puma 20 je elektrický invalidní vozík do nepohody. To že se pohodlně cítíte při jízdě ne rovných typech povrchu v interiéru, je jasné, ale na pohodlí se můžete těšit i venku. Ať už jedete po asfaltu nebo dlážděném chodníku, připadáte si jako doma v křesle. V určitých případech ale může být potřeba sjet mimo zpevněné cesty, proto jsme zkusili ji jízdu po trávníku. Přesto, že tyto vozíky nejsou určeny do terénu, přiměřeně upravený rovinatý trávník je s přehledem průjezdný. Část nerovností zvládnou odpružit velká nafukovací kola, část odpružení a část také komfortní sedadlo. Samozřejmě je komfort jízdy o něco nižší než při jízdě po asfaltu, ale stále ho hodnotíme pozitivně. Výborně si tento model vede také při jízdě do kopce a z kopce.


Manévrování a ovladatelnost

Joystickové ovládání je pro tento typ elektrických vozíků geniálním řešením. Díky němu se dá excelentně manévrovat téměř v každé situaci. Umožňuje také plynulé průjezdy zatáčkami, jak se můžete přesvědčit i ve videu níže. To znamená, že v zatáčkách nemusí být potřeba ubírat rychlost a natáčet vozík na místně, abyste dosáhli určitého směru. Stačí joystick držet dopředu a mírně ho přitom naklánět i do strany. Vozíček pak plynule zatáčí při jízdě. Jízdě v před ani vzad nelze nic vytknout. Vyzdvihnout ale ještě musíme schopnost manévrovat v úzkých prostorech. Při jízdě na úzkém chodníku jsme vyzkoušeli otočku o 360 stupňů. Na jedné straně chodníku zídka, na druhé okrasné keříky. Zprvu jsme nečekali, že se to povede. Proto jsme na to šli pomalu a skutečně se to povedlo. Otáčení na jednom místě je vskutku praktická dovednost.


Přejezd překážek

Stále se najdou místa, kde nejsou bezbariérové nájezdy. Občas si může situace žádat zdolání nějaké nerovnosti. Vždy je potřeba dbát zvýšené opatrnosti i přesto, že je vozík velmi stabilní. Na překážky je potřeba najíždět kolmo pro vyšší bezpečnost. Otestovali jsme, jak tento elektrický vozík pro invalidy zvládá výjezdy a sjezdy z chodníků, kde prozatím nejsou bezbariérové úpravy. I toto si můžete prohlédnout ve videu níže. Poměrně vysoký zkosený obrubník, se kterým by měly vozíčky s menšími koly obtíže, zdolal testovaný vozík na výbornou. Výjezd nahoru i sjezd dolu byl bezproblémový. Jen ještě zdůrazníme, že jsme pro vyšší bezpečí snížili rychlost a dbali zvýšené opatrnosti. Když si s tímto vozík poradil, zkusili jsme také sjet běžný středně vysoký obrubník. Vozík to opět zvládnul. Rychlost je možné upravit na pár kliknutí, takže ji vždy doporučujeme upravit dle potřeby.


Dlouhý dojezd

Další silnou stránkou těchto vozíku v porovnání s ostatními modely na trhu je dojezd na 1 nabití baterií. Oproti jiným modelům je až dvojnásobný. Ujet mezi jednotlivými nabíjeními lze až přes 40 km. Zde je vždy dobré mít na mysli, že záleží na kapacitě a stáří baterií. Na dojezd má vliv i hmotnost uživatele, počasí, to zda se často zastavuje a rozjíždí, do jak velkých kopců se jezdí atd. Tyto i další okolní vlivy působí na baterie všech typů vozíků. Pro uživatele, kteří tráví na vozíku delší časové úseky nebo jezdí na delší trasy, jsou dojezd a výdrž baterií klíčové parametry. Náročnějším uživatelům můžeme v tomto ohledu model Puma 20 vřele doporučit.


Prohlédněte si video z testovací jízdy

Pár videozáběrů někdy zvládne poskytnout více informací, než stovky slov. Proto jsme pro vás natočili také video z testovací jízdy. Věříme, že vám tento impozantní model elektrického invalidního vozíku ještě lépe přiblíží. Pokud vás napadnou nějaké dotazy, zavolejte nám. Rádi poradíme.

VIDEO - TESTOVACÍ JÍZDA



4. Shrnutí 

Nevýhody:

  • Váha – má vyšší hmotnost, takže se nedá ručně přenášet, má to však své opodstatnění – vysoká váha zajišťuje lepší stabilitu při jízdě i při polohování, zároveň je váha do značné míry dána bateriemi, které umožňují dlouhý dojezd vozíku
  • Není skládací – některé typy vozíku se dají složit, aby se snadněji uskladnily nebo převážely autem. Cenou za to však je, že nejsou vhodné pro dlouhodobé sezení, delší jízda na nich bývá nepohodlná až nepříjemná, mají krátký dojezd a velmi omezené možnosti polohování. Skládací elektrické vozíky jsou vhodné spíše jen pro občasné krátké přejezdy.


Výhody:

  • Snadné ovládání – na přehledném ovládacím panelu s několika tlačítky a joystickem zvládnete jednoduše nastavit téměř vše.
  • Polohování – když je potřeba ulevit nohám nebo zádům při delším sezení, nebo když je potřeba dosáhnout do výšky.
  • Manévrování – vytočíte se i v užších prostorech, plynule projedete zatáčkou venku, otočíte se na jednom místě.
  • Stabilita – vozík má nízko položené těžiště, nenaklání se v zatáčkách, je celkově stabilní.
  • Dlouhý dojezd – za ideálních podmínek s novými bateriemi se dá ujet i přes 40 km na jedno nabití.
  • Všeobecně výborné jízdní schopnosti – zvládá jízdu z kopce, do kopce, po chodníku i po trávníku.
  • Jízda po nerovnostech - poradí si s překážkami jako jsou vyšší nájezdové obrubníky, dokáže sjet dolů ze středně velkých obrubníků.
  • Mód neutrál – když je potřeba, lze přepnout vozík do módu, kdy je možné ho ručně odtlačit.
  • Nastavitelná šířka a hloubka sedu – aby se vozík dokázal přizpůsobit potřebám uživatele.
  • Nadstandardní komfort – sedadlo je navrženo tak, aby se na něm uživatel cítil komfortně i při dlouhodobém sezení.
  • Nastavitelná rychlost – můžete rychlost jízdy přizpůsobovat aktuálním potřebám od velmi pomalé např. ve stísněných prostorech až po svižnou při jízdě venku.


Chcete se dozvědět ještě více? Máte nějaké dotazy nebo potřebujete s něčím poradit?

Zavolejte nám. Rádi vám pomůžeme. 



+420 737 814 199